경찰청
문제: 대한민국 경찰청은 더 나은 경찰사회를 만들기
위해 *8대 경찰 개혁과제와 함께 기존의 잘못된 오해와 부정적인 이미지를 개선하고자 연구소 측에 대중과의
소통을 의뢰한다. 이로써 룰을 고수하는 집단과 룰을 파괴하는 극적인 만남이 시작된다.
해결: 연구소 측은 대중들의 인식 변화를 위한 솔루션들을 내 놓는다. 그 중 하나는 문화 예술을 통한 대중과의 소통을
위한 경찰서 벽면에 그려질 거대한 벽화를 제안한다. (높이: 9m, 폭: 4.7m) 작품의 모티브는 밤에도 불 꺼지지 않는 경찰서의 창문을 보며 ‘우리가 발을 뻗고 자는 동안에, 지금도 경찰들은 밤잠 설쳐가며 범인들과 씨름을 하고 있겠구나.’라는 경찰의 노고에 감사하자는 메세지를 친근하고 위트 있게 표현했다. 밤에 불 켜진 경찰서
창문 위에다가 부엉이 실사이미지를 부착하여 24시간 꺼지지 않는 경찰관서의 창문을 부엉이의 눈으로 묘사하였다.
(이와 같은 경찰들이 직접 만든 랩 뮤직비디오 지구대 24시가 있다.
링크 첨부)
결과: 가장 권위적이고 근엄한 공무원 조직으로
간주될 수 있는 경찰청에서 할 수 있는 가장 창의적이고 신선한 홍보활동으로 평가되어 대한민국 전 신문, 방송,
인터넷에서 대서특필 보도하게 된다. 또한 이 지역의 Must see
대표 명물로 자리하게 된다. 현재 강남 경찰서에 설치되어 있음. 현재 연구소 대표 는 경찰청홍보자문위원으로 선임되어 향후 지속적으로 문화예술을 통한 1) 경찰청
이미지 개선과 2) 대중과의 소통에 적극 앞장서고 있다.
The National Police Agency
Problem: In order to develop a better police system as a
part of 8th Police innovation project, Korea’s National Police Agency requested
possible methods to improve negative images and misunderstanding through
effective communication with the public. Therefore a dramatic union of “law
enforcers” and “law breaker” occurred.
Solution: Jeski
Social Campaign came up with multiple solutions to change the public’s perception of
the police unit. One of them is a wall painting on a police station to
communicate with public through cultural art.
(height: 9m, width: 4.7m) The motive of this work is a
representation of police’s hard works, visualized thorough bright lights
through the window throughout the night. We wanted convey a message of appreciation
for the police’s hard works while we are in asleep peacefully. Actual picture
of an owl is placed on top of lighted windows to represent them as an owl’s
eyes that never sleep (There is a RAP music video called “local police station
24 hrs”, made by police officers.
Result: This project is regarded as the most creative and
refreshing advertising activity from one of the most authoritative government
employees, the National Police Agency. Therefore it was intensively treated in Korean
Newspapers, TV programs and on Internet. Also it became one of the “must-see”
features of the region. It is currently installed on Gangnam police station.
Jeseok Yi, who’s the president of Jeski Social Campaign, is now appointed as a
“Police Advertisement advisory committee and is actively participating in 1)
improvement in image of police, 2) communication with the public, by use of
cultural art.