커스텀 핸드매이드
가발 샾을 위한 / 커스텀 핸드매이드 포스터
광고주, 밀리언 가발은 한국의 작은 지역/마을의 소규모의 수공예 맞춤형 가발 제작소이다.
최근 몇년 동안 과도한 교육열과 같은 경제성장과 같은 스트레스로 한국 사회에서는 대머리 / 탈 증가율이
급증함에 따라 밀리언 가발샵도 매출이 상대적으로 급증하였고 이 기회를 틈타 브랜드 인지도를 높히고 신규 고객들을 유치하여 더 큰 성장의 발판을
마련하기위해 조심스럽게 처음으로 광고를 집행하게 된다.
한국 사회에서는 대머리들/가발 사용자들은 수치심이 있어 입소문을 이용한 마케팅이 어려운 점이 있어 광고를 통해 고객을 유치하는 것이 필수적이었으며
광고물 속에 광고주의 상호명과 전화번호가 가장 중요한 요소라고 생각하여 다른 여타의 경쟁사들의
광고물과는 달리, 다른 불필요한 과장 되고 복잡한 부연설명 없이 오로지 상호명과 전화 번호만을
광고 속에 심플하게 노출하였다.이런 심플하면서도
유머스러운 방식은 이 지역과 가발 마켓에서는 매우 파격적이고 예외적인 방식이 아닐 수 없었다.
이 포스터들은 특히
오디언스들의 인터렉션, 재미로 만지고 꼬우고 말고 하는 행위를 의도하기
위해 디자인되었으며 이런 인터렉션/ 행위는 대머리들에게, 단 한가지
머리스타일 외에는 다른 선택이 없는 사람들, 의 심리적 욕구를 대리만족 만족시켜 주기 위한 의도가 담겨있다.
밀리언은 로컬 베이스의
비지니스였고 전국을 겨냥할만큼 또한 예산이 많지 않았기 때문에 전국단위가 아닌 광고주의 인근 지역 주민들을 대상으로 노출되어졌으며 특히 타겟층이
많이 존재하는 직장인들 밀집지역을 중심으로 릴리즈 되었으며 대형 슈퍼마켓이나
백화점 같은 커머셜한 장소에서부터 일반적인 지하철이나 버스 승강장과 같은 공공장소에 이르기까지 다양한 장소에 부착되어졌다.( 해당 지역은 상대적으로 법적인 규제가 크게 심하지 않다. )
Custom Handmade Poster for a Custom Handmade Wig Shop
Million Wigs, the advertiser, is a local, small scale, custom-handmade wig production
company in Korea. During recent years, mental pressure from excessive zeal for
education and economic growth has increased, and eventually caused rapid growth
on the rate of baldness. Such phenomenon affected high sales rise of Million
Wig Shop, and allowed the opportunity to advertise the company to boost brand
awareness and attract new customers.
Due to the ashamedness people with baldness and wig users feel in Korean
society, word-of-mouth marketing seemed to be inadequate; thus, for this
company, advertisement was essential to draw customers. The company name and
phone number were considered as key elements to promote, we therefore eliminated
unnecessary exaggeration or complicated explanation and differentiated ours from
other competitors. This simple and humorous method is unconventional and unique
not only in this local area but also in this wig market field.
These posters were designed focusing on the interaction with the audience
leading them to have fun with tactile experience. Such interplay was intended
to give psychological vicarious satisfaction to those who are concerned with
baldness or limited hairstyle.
Million Wigs is a local based business with a limited budget which isn’t
enough to take nationwide aim; hence, the advertisement was released
provincially targeting local residents especially where office workers are
concentrated. The posters were extensively spread out to commercial areas such
as large-scale supermarkets or department stores, as well as subway stations
and bus stops. (Relevant area had relatively free legal regulation.)